Кривий Ріг — Харків. В умовах воєнного часу українські університети продовжують активну співпрацю, використовуючи цифрові інструменти для підвищення якості підготовки фахівців. Нещодавно відбувся важливий "дружній візит" — викладачі кафедри Експлуатації, випробувань, сервісу будівельних і дорожніх машин Харківського національного автомобільно-дорожнього університету (ХНАДУ) провели дистанційний аналіз освітньої програми «Гірничі та збагачувальні машини і обладнання» Криворізького національного університету (КНУ).
Дистанційний візит, хоч і не передбачав фізичної присутності, став насиченою та плідною зустріччю провідних фахівців у галузі машинобудування та експлуатації техніки. Мета цієї ініціативи — не критика, а конструктивний аналіз та спільне вдосконалення освітньої програми (ОП) КНУ.
Сьогодні, коли будівельна, дорожня та гірничодобувна галузі в Україні стоять перед викликом масштабного відновлення, потреба у висококваліфікованих інженерах є критичною. Освітні програми мають бути максимально адаптовані до сучасних вимог ринку праці, включаючи знання про цифрові технології, автоматизацію та енергоефективність.
Під час зустрічі було приділено значну увагу досвіду у підготовці фахівців для дорожньої та будівельної індустрії, зосередила свою увагу на декількох ключових аспектах:
Актуальності навчальних дисциплін та практичній орієнтаціі.
За підсумками візиту, викладачі обох університетів дійшли спільних висновків. Було підготовлено низку рекомендацій, спрямованих на посилення програми КНУ. Ці рекомендації включатимуть більш глибоке вивчення сучасних систем моніторингу та діагностики, а також посилення блоку, присвяченого експлуатації високопродуктивної іноземної техніки.
Ця співпраця є яскравим прикладом того, як українська вища освіта, попри всі труднощі, зберігає фокус на якості та інноваціях. Взаємодопомога між університетами — це не просто дружній жест, це стратегічна інвестиція у фахівців, які вже завтра відбудовуватимуть нашу країну, використовуючи передові знання та технології. Подібні "аудити" та обміни досвідом демонструють високу гнучкість та адаптивність української системи освіти, яка швидко реагує на потреби суспільства та економіки.